انواع تولید محتوا
تولید محتوا دارای انواع متفاوتی است که هر کدام از آنها به نوبه خود میتواند تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت مد نظر شما داشته باشد. در ادامه با چند نوع از مهمترین انواع تولید محتوا آشنا میشویم.
تولید محتوا متنی
این نوع از محتوا که پرکاربردترین محتوا برای سایتها است، تنها از کلمات برای تولید آن استفاده شده است. در چنین محتواهایی باید متن کوتاه باشد و در قسمتهای مختلف سایت برای توضیح درباره مطلبی نوشته شده باشد. محتواهایی که متنهای طولانی دارند و در چندین صفحه ادامه دارند معمولا به صورت PDF در سایت منتشر میشوند. از بین این محتواها میتوان به اطلاعات کوچکی که در رابطه با نوع کسب و کار مد نظر در گوشی و کنار سایت پیدا میشود، اشاره کرد.
تولید محتوا بصری
تولید محتوا بصری از تصاویر و یا گالری عکس تشکیل شده که به وسیلهی تصاویر موضوع مورد نظر را برای کاربر به نمایش درمیآورند. این نوع از محتوا خود دارای انواع مختلفی است که پرکاربردترین آن را میتوان اینفوگرافی دانست. اینفوگرافیها به خصوص در شبکههای اجتماعی که تنها با یک عکس باید اطلاعات بسیاری را به کاربر داد، مورد استفاده قرار میگیرند. از دیگر کاربردهای اینفوگرافیها میتوان به استفاده از آنها در مقالات آموزشی اشاره نمود.
تولید محتوای ویدیویی
در بین تمامی محتواها، محتواهای ویدویی بیشترین طرفدار را دارند زیرا از نظر پردازش در مغز انسان نیز 60 برابر بیشتر از محتواهای متنی موثر هستند. سرمایهگذاری بر روی محتوای ویدیویی میتواند موجب موفقیت سایت شما شود.
تولید محتوا صوتی
نام دیگر این تولید محتوا پادکست نام دارد و دارای طرفداران خاصی در نوع خودش است. این محتواها در رابطه با محتواهای آموزشی تاثیر بسیاری دارند زیرا با گوش دادن به آنها یادگیری موضوع مد نظر راحتتر شکل میگیرد. پادکستها برای متنهای خبری نیز مناسب بوده و در آنجا نیز از تولید محتوای صوتی مورد استفاده قرار میگیرد. افرادی که در حین رانندگی و یا گوشی دادن با هندزفری از چنین محتواهایی استفاده میکنند، تاثیر بهسزایی را در یادگیری خودشان مشاهده میکنند.
تولید محتوا اسلاید شیر
ترکیب چند عکس نوشته با هم این نوع از تولید محتوا را ایجاد میکند. تولید محتوا اسلاید شیر در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران بسیاری داشته ولی در ایران برای آن کمتر فرهنگسازی شده به صورتی که تعداد اندکی از وبمستران ایرانی از این نوع تولید محتوا برای سایتهای خود بهره میبرند.
تولید محتوا تلفیقی
اکثر تولید محتواها در سطح وب متشکل از این نوع تولید محتوا هستند. به طور مثال ترکیب چند محتوا میتواند به صورت زیر رخ دهد:
- محتوای متنی + محتوای ویدیویی
- محتوای متنی + محتوای بصری
- محتوای متنی + محتوای تصویری + محتوای ویدیویی
- محتوای متنی + محتوای تصویری + محتوای ویدیویی + محتوای پادکست
لازم به ذکر است که تولید محتوای تلفیقی میتواند سئوی بهتری را برای سایت به وجود آورد. از طرف دیگر کاربران نیز به این نوع از تولید محتوا علاقه بیشتری نشان میدهند؛ زیرا با ترکیبی از تمامی این محتواها بهتر میتوانند منظور نویسنده را درک کنند. مطالب بسیاری وجود دارند که بدون ارائه محتوای تصویری قادر به فهماندن مطلب مورد نظر نیستند.
تولید محتوا خبری
این نوع از تولید محتوا توسط خبرنگاران تهیه شده و صحت آنها برای انتشار باید بررسی شود. این نوع از محتوا تنها محتوایی است که شامل قانون کپی رایت نمیشود. مهمترین بخشی که در رابطه با محتوای خبری وجود دارد تیتر آن برای جلب توجه مخاطب است.
تولید محتوا آموزشی
این نوع از تولید محتوا را میتوان حساسترین نوع تولید محتوا دانست؛ زیرا مطالب ارائه شده باید در جهت رفع مشکل کاربر نوشته شده باشد. البته این محتواها نیز مانند دیگر محتواهای موجود در سایت، باید از قوانین سئو پیروی کرده باشند.
تولید محتوا کپی رایتینگ
این نوع تولید از محتوا بیشتر در سایتهای گاهی دیده میشود. محتواهای تلفیقی، متنی و بصری میتوانند در کپی رایتینگ استفاده شوند.
درباره این سایت